سوالات متداول
در ادامه تعدادی از سوالات متداول در مراحل خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی لایتر معرفی و به صورت کامل پاسخ داده شدهاند.
سوالات متداول حساب کاربری
1- آیا امکان ویرایش مشخصات کاربری و ایمیل من وجود دارد؟
پاسخ: شما میتوانید مشخصات کاربری خود را ویرایش کنید. برای این کار باید با وارد کردن پست الکترونیکی (یا شماره ی همراه در صورت تایید شماره همراه) و کلمه عبور، وارد حساب کاربری خود بشوید، سپس با کلیک روی گزینه “پروفایل من” به صفحهای منتقل میشوید که در بخش “اطلاعات کاربر” امکان “ویرایش اطلاعات” وجود دارد.
در انتهای هر ایمیل درج شده ” چنانچه تمایل به دریافت ایمیل از طرف ما ندارید، بر روی لغو اشتراک کلیک کنید ” شما می توانید پس از دریافت اولین ایمیل ، عضویت خبرنامه را لغو کنید.
2- چرا با وجود درخواست من برای تغییر رمز حساب کاربری، لینک آن برای من ایمیل نشده است؟
پاسخ: لطفاً ایمیلهای اسپم(spam) خود را چک کنید. به ویژه ایمیلهای ارسال شده به حسابهای کاربری Gmail گاهی spam میشوند. توجه داشته باشید که link تغییر رمز برای شما ارسال میشود نه خود رمز.
3- آیا میتوانم به اطلاعات خریدهای قبلی خود دسترسی داشته باشم؟
پاسخ: برای دسترسی به اطلاعات خریدهای قبلی، باید با حساب کاربری خود وارد شوید، سپس روی گزینه “سفارشات من” کلیک کنید تا سوابق خرید شما نشان داده شود.
سوالات متداول ثبت و پیگیری سفارش
1- دوست دارم از دیجی لایتر خرید کنم، اما هنوز کاملاً به خرید اینترنتی اعتماد ندارم، چگونه مطمئن باشم که پس از خرید، کالا به دست من میرسد؟
پاسخ: علاوه بر سابقه ، تجربه و محتوای غنی وب سایت دیجی لایتر ، دارا بودن نماد نشان ملی ثبت (ساماندهی) به این کسب و کار رسمیت و اعتبار میبخشد. برای اطمینان بیشتر شما میتوانید در صفحه اصلی وب سایت دیجی لایتر با کلیک روی نماد از جعلی نبودن آن اطمینان پیدا کنید.
2- آیا برای خرید از دیجی لایتر ، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: بله، با این که بدون وارد شدن به سایت میتوانید یک کالا را به سبد خرید اضافه کنید، اما برای انجام مراحل بعدی خرید و ثبت سفارش باید با حساب کاربری خود وارد سایت شده و یا در هنگام خرید، عضویت خود را تکمیل کنید.
با عضویت در دیجی لایتر میتوانید:
– سریعتر و سادهتر خرید کنید
– به سادگی سوابق خرید و فعالیتهای خود را مدیریت کنید
– لیست علاقمندیهای خود را بسازید و تغییرات آنها را دنبال کنید
– نقد، بررسی و نظرات خود را با دیگران به اشتراک گذارید
– در جریان فروشهای ویژه و قیمت روز محصولات قرار گیرید
3- آیا در تمام ساعات شبانه روز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
4- آیا میتوانم برای شخص دیگری از دیجی لایتر خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش در 3 مرحله تکمیل خواهد شد: 1) ورود به دیجی لایتر ، 2) اطلاعات ارسال سفارش، 3) اطلاعات پرداخت.
در مرحله اطلاعات ارسال سفارش و بخش ” انتخاب آدرس”، شما میتوانید با انتخاب گزینه “افزودن آدرس جدید” آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر مبلغ سفارش را اینترنتی پرداخت کنید، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
5- از وضعیت سفارشی که ثبت کردهام، چگونه میتوانم مطلع شوم؟
پاسخ: دیجی لایتر با ارسال پیامک و یا تماس ، مرحله به مرحله وضعیت سفارش را به شما اعلام میکند. همچنین برای اطلاع از وضعیت سفارش، میتوانید وارد حساب کاربری خود شوید و با کلیک روی گزینه “سفارشات من” از وضعیت آن مطلع شوید.
6- آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت دیجی لایتر با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند.
7- میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ: تا پیش از تایید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید.
8- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با دیجی لایتر تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک و یا تماس کارشناسان فروش یا ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد.
سوالات متداول پرداخت
1- مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: همگی کاربران دیجی لایتر میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت دیجی لایتر ، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
در صورتی که امکان پرداخت الکترونیک برای شما فراهم نباشد میتوانید وجه مورد نظر خود را کارت به کارت کرده و شماره پیگیری را به واحد پشتیبانی ارسال نمایید
برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای پرداخت مراجعه کنید.
2- با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینه سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما میتوانید با استفاده از همه کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت دیجی لایتر، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید.
3- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا 72 ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
4- آیا میتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
5- آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی دیجی لایتر از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.
6- آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در سایت دیجی لایتر امن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از دیجی لایتر که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید:
- -با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد.
- قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید.
- برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
سوالات متداول ارسال سفارشها
1- هزینه ارسال سفارش چگونه است ؟
پاسخ: هزینه ارسال
- هزینه ارسال برای تهران با اسنپ پیک 35.000 تومان
- هزینه ارسال به شهرستان با تیپاکس 30.000 تومان
- هزینه ارسال به شهرستان با پست 25.000 تومان
2- پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول میکشد که به دستم برسد؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به صفحه روشهای ارسال مراجعه کنید.
3- میتوانم کالایی را که سفارش دادهام با مراجعه به دیجی لایتر به صورت حضوری تحویل بگیرم؟
پاسخ: از آنجا که دیجی لایتر یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری است، تحویل حضوری سفارش در محل دیجی لایتر امکانپذیر نیست.
4- تحویل اکسپرس تهران در چه محدودهای امکانپذیر است؟
پاسخ: در حال حاضر فقط سفارشهایی که در محدودههای زیر در شهر تهران قرار دارند امکان ارسال توسط ماموران توزیع سفارش دیجی لایتر را دارا هستند
از سمت شرق:
تا سه راه آزمایش (بعد از سه راه آزمایش، اگر آدرس از مسیر خیابان دماوند نباشد مانند آدرسهای به سمت حکیمیه و خود حکیمیه ارسال با پیک مقدور است)
از سمت غرب:
بزرگراه همت (منطقه 22) تا شهرک باقری، آزاد شهر و پیکان شهر
تا کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج و جاده قدیم کرج
از سمت جنوب:
تا بزرگراه آزادگان به استثنای شهرری و دولت آباد
از سمت خاوران تا شهرک مشیریه (برای خود شهرک مشیریه مقدور است)
مناطق جاده بهشت زهرا، باقرشهر، واوان، پالایشگاه ، نیروگاه برق، قیامدشت، شهرک صنعتی عباس آباد در محدوده تحویل از طریق تحویل اکسپرس دیجی لایتر نیستند.
5- سفارشها چه زمانی به پست تحویل داده میشود؟
پاسخ: همه سفارشها پس از طی مراحل پردازش، روز بعد ، تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارشهای دیجی لایتر میشوند.